Skip to content

Παραλαβή ΑΒΥΠ Γ. ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ και ο περιπετειώδης πλους από SUBIC BAY Manila Philipinnes προς Ελλάδα

ΥΨΩΣΗ  ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΣΗΜΑΙΑΣ ΣΤΟ ΑΒΥΠ Γ. ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ ΕΝ ΟΡΜΩ SUBIC BAY MANILA  PHILIPPINES.

Ήταν 30η  Ιουνίου 1958, όταν υψώθηκε η Ελληνική σημαία στο ΑΒΥΠ  Γ. ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ πρώην LSSL – 65  που ναυπηγήθηκε στο  Portland Oregon τον Δεκέμβριο του 1944. Στην φωτογραφία από την  τελετή παραδόσεως – παραλαβής  την στιγμή  έπαρσης της σημαίας  στο  SUBIC BAY –  MANILA –  PHILIPPINES . Διακρίνονται μεταξύ των επισήμων ο Κυβερνήτης τότε Πλωτάρχης Β. Μητσάκος Β.Ν και ο Ύπαρχος τότε Ανθυποπλοίαρχος Κ. Καρδούλης Β.Ν. Στο Επιτελείο του πλοίου ήταν οι Σημαιοφλοροι Β.Ν  Κ. Καταγάς, Σ. Καλαντζόπουλος, Α. Λιονάκης και Ε. Βουρεξάκης.

Στην γέφυρα ο τότε Σημαιοφόρος Α. Λιονάκης Β.Ν ως Αξιωματικός Συνεννοήσεως  και Μετεωρολόγος του πλοίου. Έχοντας μελετήσει τους τυφώνες   ακολουθήσαμε με επιτυχία την αποφυγή ενός τυφώνα του, μέσω του ακίνδυνου τεταρτοκυκλίου  του  και επαναπλεύσαμε στο Subic Bay  ! Μετά την αποκατάσταση των βλαβών λόγω της  μεγάλης  αποθαλασσίας   από τον τυφώνα , αποπλεύσαμε αρχές Σεπτεμβρίου 1958, μέσω  της  Νοτίου Κινεζικής Θάλασσας Palawan Passage, με  βλάβες στο RADAR και την γυροσκοπική πυξίδα, ενώ λόγω της συνεχούς βροχής  υπήρξε αδυναμία Αστρονομικού στίγματος.

Χρησιμοποιώντας  όμως με επιτυχία  την Ηλεκτρονική συσκευή LORAN με τους σταθμούς LORAN να καλύπτουν  την περιοχή αυτή   καταπλεύσαμε στην Σιγκαπούρη. Στην συνέχεια μέσω Κόλπου της Βεγγάλης  με ισχυρούς Μουσώνες, της Κεϋλάνης,  Βομβάης, Καράτσι, Άντεν, Ερυθράς Θάλασσας και  Πορτ Σάϊδ,  βρεθήκαμε στην Μεσόγειο και  αφού διανύσαμε  συνολικά  8.000 ναυτικά μίλια, καταπλεύσαμε στον Β.Ν.Σ στις 11 Νοεμβρίου 1958 ! Ήταν ένας πολύ επικίνδυνος   πλους, όμως με μεγάλες εμπειρίες  σε  ακραίες καιρικές συνθήκες, στην Αστρονομική και Ηλεκτρονική Ναυσιπλοοία  για την σταδιοδρομίας μας !