Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Παραλαβή του ΑΒΥΠ Γ. Μαριδάκης από την Αεροναυτική βάση των Η.Π.Α Subic Bay

Στην φωτογραφία τον Αύγουστο του 1958  σε δεξίωση  στο Officer’ s Club, της Αμερικανικής Βάσης  του SUBIC BAY –  MANILA –  PHILIPPINES   ως  Σημαιοφόρος Α. Λιονάκης Β.Ν.  με τον συμμαθητή  μου από την Σ.Ν. Δοκίμων δεξιά, επίσης Σημαιοφόρο  Ε. Βουρεξάκη Β.Ν   μόλις δύο ετών Αξιωματικοί.   Ήταν  κατά την παραλαβή  του ΑΒΥΠ   Γ. ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ   εκτοπίσματος  300 τόνων,  ως πλοίου Υποστηρίξεως Αποβατικών Επιχειρήσεων, με βύθισμα ένα μέτρο, και τέσσερις  μηχανές  ΑΒΑΚ  δεξιά και τέσσερις αριστερά !

Κυβερνήτης ο  τότε Πλωτάρχης B.  Μητσάκος Β.Ν. ‘Υπαρχος ο  άριστος  και αξέχαστος  τότε Ανθυπολοίαρχος  Κ. Καρδούλης  Β.Ν. Α΄ Μηχανικός  ο  τότε Υποπλοίαρχος (Μ)  H. Iωαννίδης  Β.Ν και τους τότε Σημαιοφόρους  Β.Ν.  Κ. Καταγά ,  Σ. Καλαντζόπουλο, Α. Λιονάκη και Ε. Βουρεξάκη.  Το πλήρωμα  ήταν μόνιμοι Υπαξιωματικοί και δίοποι τους οποίους διατηρώ στην μνήμη μου με τις καλύτερες εντυπώσεις !

Μετά  την  παραλαβή  του  πλοίου  από τον Ιούνιο του 1958    αποπλεύσαμε  για  Ελλάδα στις  αρχές Σεπτεμβρίου, όμως  ύστερα  από πλου 12 ωρών,  λόγω ενός τυφώνα ο οποίος μας πλησίαζε επικίνδυνα  αναγκαστήκαμε   να  επαναπλεύσουμε  με ασφάλεια  στο   SUBIC BAY, ακολουθώντας    το  ακίνδυνο  τεταρτοκύκλιο  της  περιοχής την οποία κάλυπτε  ! Μετά την αποκατάσταση βλαβών, λόγω της  μεγάλης  αποθαλασσίας   από τον τυφώνα , αποπλεύσαμε  για Σιγκαπούρη , μέσω  της  Νοτίου Κινεζικής Θάλασσας.   Παρά τις   βλάβες στο RADAR και την γυροσκοπική πυξίδα,  χρησιμοποιώντας   με επιτυχία  την Ηλεκτρονική συσκευή LORAN με τους σταθμούς LORAN να καλύπτουν  την περιοχή αυτή,   καταπλεύσαμε στην Σιγκαπούρη.

Στην συνέχεια μέσω του Κόλπου της Βεγγάλης  με  άσχημες καιρικές συνθήκες λόγω ισχυρών  Μουσώνων, καταπλεύσαμε στο  Κολόμβο  της τότε  Κεϋλάνης τώρα Σρι Λάνκα και στην συνέχεια  μέσω Βομβάης, Καράτσι, Άντεν, Ερυθράς Θάλασσας και  Πορτ Σάϊδ,  εισήλθαμε στην Μεσόγειο !  Έχοντας  διανύσει   συνολικά  8.000 ναυτικά μίλια, καταπλεύσαμε στον Β.Ν.Σ στις 11 Νοεμβρίου του 1958, με  μεγάλες εμπειρίες  σε  ακραίες καιρικές συνθήκες, στην Αστρονομική και Ηλεκτρονική  Ναυτιλία   απαραίτητες για την σταδιοδρομίας μας !

Στο ΑΒΥΠ δόθηκε η ονομασία  Γ. ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ,   προς τιμήν του Υπάρχου του Υ/Β Πρωτεύς (Υ 3)   Υποπλοιάρχου Γ. Μαριδάκη Β.Ν.  όταν στον πόλεμο του 1940,  κοντά  στα στενά του Οτράντο  το Υ/Β  «Πρωτεύς»  είχε τορπιλίσει και βυθίσει ιταλικό μεταγωγικό 11.500 τον. που μετέφερε στρατεύματα για το Αλβανικό μέτωπο. Όμως αμέσως μετά την βολή των τορπιλών, λόγω βλάβης, η πλώρη του αναδύθηκε κοντά σε Ιταλικό αντιτορπιλικό συνοδείας το οποίο αμέσως επιτέθηκε κατά του υποβρυχίου μας ,  με αποτέλεσμα  ύστερα από εμβολισμό να το  βυθίσει  αύτανδρο. Μεταξύ των ανδρών που χάθηκαν   ήταν  και ο Υποπλοίαρχος Γ. Μαριδάκης από το χωριό Εμπρόσνερο του Νομού Χανίων.